DUBBELSTEYN BMW & MINI STAAT OP HONDERDEN BVV-SHIRTS

Alle jeugdteams bij BVV Barendrecht spelen in een tenue met sponsoring. Het initiatief hiervoor wordt mogelijk gemaakt door Dubbelsteyn BMW & Mini, dat alle teams zonder een eigen sponsor van kleding voorziet. Mede-eigenaar Toni Kohrt: “Wij vinden het belangrijk dat iedereen die lol in het spelletje heeft, ook in een mooi tenue kan lopen.” Deze zomer verlengde het dealerbedrijf de sponsoring van de Barendrechtse jeugd, dus alle reden om hen aan het woord te laten.

“Ja, je struikelt wel een beetje over onze shirts op De Bongerd”, lacht Marcel Moerkerken. De oer-BVV’er werkt als Adviseur Zakelijke Markt voor Dubbelsteyn BMW & Mini en staat aan de basis van de sponsoring. “De club zocht drie jaar geleden een nieuwe hoofdsponsor. Al snel werd duidelijk dat we hier liever iets voor de breedtesport willen betekenen. En dit vonden we een heel mooi initiatief.”

Zijn collega Toni Kohrt vult aan: “Wij vinden dat je als bedrijf lokaal en maatschappelijk iets moet bijdragen. Dit is voor ons een mooie manier om het sporten voor de jongste jeugd aantrekkelijker te maken. Sponsoring is voor een vereniging natuurlijk noodzaak. Vaak is er dan focus op de selectie, maar juist het investeren in een jeugdopleiding maakt dat je als club vooruit kan.”

Bijzondere bekendmaking
De samenwerking tussen de regionale autodealer en de voetbalclub werd enkele jaren geleden op een bijzondere manier bekendgemaakt. Marcel Moerkerken stond tijdens de Algemene Ledenvergadering op het podium, vanwege zijn veertigjarige lidmaatschap bij de vereniging. “Toen kon ik mooi de microfoon even overnemen en het nieuws vertellen. Dat was een leuke start van de sponsoring.”

Is er nog commercieel belang bij de sponsoring? “Voor bedrijven is het natuurlijk wel goed om zichtbaar te zijn in het verzorgingsgebied. Zo blijf je top of mind”, zegt Kohrt. Marcel Moerkerken vult aan: “Sponsoring maakt de weg soms wel iets makkelijker voor mensen, als een soort extra dimensie om het een bedrijf te gunnen.”

Het mooiste bewijs ervan ziet Moerkerken in zijn eigen veteranenteam. “We zijn natuurlijk allemaal wat ouder, dus we hebben een grote selectie met meer dan twintig spelers. Bijna de helft daarvan rijdt in een auto van ons. Ik heb dus echt wel behoorlijk wat klanten vanuit de BVV, maar dan is het toch juist ook mooi om iets terug te doen voor de club?”

Toekomst
Mede-eigenaar Toni Kohrt blijft scherp op ontwikkelingen in de autobranche. “Onze markt wordt overstroomd met nieuwe toetreders”, zegt hij reëel. “Soms met goede producten, maar vaak ook niet. Ons onderscheidende vermogen is kwaliteit en service. Alleen een duurzame organisatie kan dat borgen op lange termijn. Dat is dus wel iets wat onze extra aandacht heeft.”

Duurzaamheid zien we in ieder geval ook terug in de sponsoring. Marcel Moerkerken is blij dat de samenwerking tussen ‘zijn twee clubs’ recent met drie jaar is verlengd. “Het is een leuke deal waar beide partijen blij mee zijn. Dus in de komende jaren blijven we gewoon lekker struikelen over de Dubbelsteyn-shirtjes op de club.”

Toni Kohrt (links) en Marcel Moerkerken (rechts) in de showroom van Dubbelsteyn in Dordrecht.